15 Ocak 2011 Cumartesi

GÜNEŞ KORUYUCU SORUNSALI

Çok beyaz tenli olduğumdan, küçücüüükkenden beri burnumun üstü başta olmak üzere, yüzümde hafif çilimsi lekeler vardı. Bir de son yıllarda sivilce problemi yaşadığımdan, sürekli salisilik asit, glikolik asit veya retinol gibi soyucu maddeler içeren ürünler kullandığım için, yaz kış güneş koruyucu kullanır oldum.

Senelerdir, fizikselini- kimyasalını ve ikisinin kombine olduğu birçok marka güneş koruyucu krem kullandım. La roche Posay, Avene, Hamilton, Bioderma, Galenic, DDF, Neutrogena ve eminim aklıma gelmeyen daha bir sürü markanın testerları. Denediğim ya da kullandığım ürünler, genelde akneli ve yağlı ciltlere uygun olan, oil- free ibaresi bulunan, hatta matlaştırdığını iddia eden ürünler olmasına rağmen, benim karma cildimi disko topu gibi parlatıp, bir sürü komedon , siyah nokta ve sivilceyle doldurdu.

Kullandığım tüm güneş koruyucu ürünlerin yorumlarını yazasım geldi, benim gibi güneşten korkuyla kaçanlara belki birazcık faydam dokunur. Tabi hepsini bu postta yazmam imkansız , taksit taksit gelecekler :)

Bir süredir, Peter Thomas Roth- Uber Dry SPF30 kullanıyorum ve oldukça memnunum. İddiası, çok çabuk emilen, yüzde asla hissedilmeyen, mat görünüm vermesi ve antioksidan maddeler ve bazı vitaminler, ayrıca çok iyi UVA/UVB koruması.

Krem, elinize aldığınızda, çok katı kıvamlı, yayarken biraz zorlanabilirsiniz. Ancak içerikteki ikinci madde silikon olduğundan, bir köpük fondöten sürüyormuşsunuz hissine kapılıyorsunuz, çok çabuk emiliyor ve mat bir görünümü var. Elinize asla yağlı bir his gelmiyor. Parfümlü değil ama o kimyasal güneş koruyucu kokusunu alıyorsunuz, ancak bu koku 2-3 dakika içinde yok oluyor.
Bu güneş kremi geçen kış kullandığım DDF- Daily Matte SPF 15  ve Neutrogena Ultra Sheer Dry Touch SPF 30 ile aynı hissi veriyor. Onlar da silikonlu, böyle çabuk emiliyor hatta DDFin kokusu bile aynı. Ama içinde antioksidanlar  ve vitaminler yok. ( Bu kremleri, ayrı bir postta anlatacağım ancak DDF bende minik sivilcelere yol açtığı için kullanmıyorum, şişenin yarısı duruyor. Neutrogena ise aşırı parfümlü olduğundan, cildimi pul pul yapmıştı, heryeri kabarmıştı yüzümün ve ancak 3 gün kullanabildim sanırım.. Neyse ki 20 tl civarında bir para vermiştim)

Petercııımdan çok ama çok memnunum. Cildimde sivilce, hassiyet gibi  problemlere yol açmadı. Matlığı güzel. Gün içinde yağlanmayı çok önlemese de, matlık sağladığı kesin. En azından çoğu güneş koruyucunun verdiği ekstra vıcık yağ hissini verip, sizin sürekli  "acaba yüzün parladı mı " şeklinde paranoya yapmanıza neden olmuyor.

Gramajı , normal kremlere göre çok fazla, normalde güneş kremleri dermokozmetik markalarda 40 ml- 50 ml olurken, bu 4.2 oz yani 130 ml civarında. Fiyatı da çok uygun. Şu anda bu kremi bir daha değiştirmem gibi görünüyor.  Ancak güneş korumasının ne kadar iyi olduğu ancak yazın test edilebilir bence. Birkaç yerde, içeriğindeki avobenzonun stabilizasyonunu sağlayacak maddeler olmadığını bu yüzden korumanın da stabil olmadığını okudum anca hepsi de kişilerin yorumlarıydı. Yani kesin bir bilgim yok. ( Zaten bir ara hangi güneş koruyucu daha stabil, hangisi makyajla stabilizasyonunu kaybediyor diye kafayı kırmıştım, o yüzden aklıma getirmemeye çalışıyorum artık bu kısmını yoksa çok düşünmekten çıldıracağım)

                                                          Fotoğraf çekmeye fırsatım olmadı :(


La Roche Posay- Anthelios Ac SPF30 Fluide Extreme: Bu ürünü severdim ancak bu bu yaz piyasaya sürülen, " new formula" olanı  bence la roche un en büyük fiyaskosu, kimse kusura bakmasın.



Ürün genel olarak, oldukça akışkan, süt şeklinde. Kullanmadan önce çalkalamak gerekiyor.

Ürünle ilk 4 sene kadar öncesinde tanıştım ve ilk kullanmaya başladığımda çok memnundum. Yazın çok iyi gelmişti cildime ve kışın da ona devam etmeye kalktım ki, cildime zeytinyağı sürmüşüm gibi yağlanmaya yol açtı. Tam tersi olması gerekmiyor muydu? Bilemiyorum ama o yaz çok rahat kullandığım ürünu, kışın kullanamadım.

Sonraki yaz yine aldım ve bu sefer yazın da kullanamadım, cildim resmen kabul etmiyor, emmiyor ürünü. Sürüyorum , dağıtıyorum, yok, yağlı yağlı kalıyor, bir parlaklık, bir bunaltı bende.

1, 5 sene kadar bu ürünün yanından bile geçmedim, Bioderma, DDF.. derken en son bu geçtiğimiz yaz, hadi dön dolaş la roche a gel, belki  bu sefer yine seversin dedim..Aldım geldim eve. Bir sürdüm, o ne , daha da yağlı , öyle böyle değil. Sonra gözüme, kutunun bir köşesine itinayla minnaacık yazılmış " new formula" yazısı takıldı ve içeriğine tekrar baktım. Kimyasal koruyucular azaltılmış, fiziksel koruyucuları artırılmıştır yazıyor, ayrıca içerikte talc yok.

Fizisel koruyucular, hem daha stabil olduklarından hem de daha iyi koruma sağladıklarından aslında daha iyiler ama maalesef yağlı his veriyorlar.

Bu yaz, 1 ay tahammül edebildim bu ürüne. Çok fazla komedon sahibi oldum ayrıca bunun yüzünden. Bu kremin ürün bilgisinde hala akneli ciltler için olduğu ve oil free olduğunun iddia edilmesi çok komik bence. Tabi koruması gerçekten çok iyi ancak maalesef 3-4 kutu kullandıktan sonra tekrar alacağım bir ürün değil.















5 yorum:

  1. Bubble merhaba,benim de t bölgesi yağlı sivilceye eğilimli bir cildim var.Bahsettiğin güneş koruyucu sorunsalını benzer ürünleri deneyerek ben de yaşadım =)En son avenenin yenileyerek çıkardığı güneş koruyucusunu kullanıyordum bitmek üzere..Yazını okyunca aklım bu ürüne kaydı..Türkiye'de satışı var mı acaba sadece netten mi alabiliyoruz yoksa?

    YanıtlaSil
  2. merhaba Tuwanda, Türkiyede Peter Thomas Roth , Boyner mağazalarında satılıyor ancak ürün çeşidi çok az. Yurtdışında satılan ürünlerinin yarısı bile yok burada bildiğim kadarıyla, ayrıca fiyat farkı da çok. Ben internetten aldım. Ama boyner mağazalarına bir sor istersen.

    Avene'in koruyucusunu da kullandım ama eski formülünü, onu da yazacağım ama çok yağlıdır o da. Yenisini hiç bilmiyorum, nasıl ki acaba :)

    YanıtlaSil
  3. Avenenin eskisini hiç kullanmamıştım itsbeautydeki yorumlardan biliyordum çok yağlı olduğunu =) Lakin bu yaz eczacı ısrar etti yenilendi memnun kalırsınız die la roche ve biodermadan daha iyi geldi..Daha az yağlanıyor yüzüm gün içerisinde ve daha az sivilce çıkarıyorum eskisine oranla..Ben de yeni yeni yazıyorum bloğuma kısaca bahsetmiştim orda.. ama aklım kaydı bu ürüne ya nette baktım pembepeluş da kullanıyomuş sanki alcam ben alcam=))

    YanıtlaSil
  4. Ben neutrogena dry touch ultra sheer kremini kullanmak istiyorum bu yaz icin. Ancak nerelerde satiliyor, Istanbul da nerelerde bulabilirim

    YanıtlaSil
  5. aysse, bildiğim kadarıyla bu ürün Türkiye'de yok. Ben de yurtdışından almıştım. Artık internetten alışveriş edemediğimiz için, ancak yurtdışına çıkrsan alabilirsin artık! ancak çok iyi bir krem değil. yağsız ama bol silikonlu olduğu için öyle, köpük fondten sürermişsin gibi oluyor, mat duruyor. ancak aşırı parfümlü..benim yüzüme iyi gelmedi. hassas ciltli değilsen belki hoşlanabilrsin ama güneş ürünlerinde bu kadar parfüm olması iyi değil, leke yapar..

    YanıtlaSil