22 Ağustos 2012 Çarşamba

HAYVAN SEVMEYEN, İNSAN SEVEMEZ!

Bu sabah, sevgilim işe gidiyor, ben de pencereden ona bakıyorum, el sallayacağım apartmandan çıkınca.

Önümüz parklık, bahçelik, kediler köpekler yatar kardeş kardeş orada.

Bir adam geliyor, kediye doğru birşey fırlatıyor, ben, uykulu, henüz açılmamış gözlerimden birşey anlayamıyorum, adam giderek bizim apartmana doğru yaklaşıyor, yerden koca bir taş daha alıyor, bir taş daha fırlatıyor.
Kedi heryer açıklık olduğundan nereye kaçacağını şaşırıyor, adam bir taş daha alıyor, kediye doğru gidiyor, onu da fırlatıyor. Nolur arabanın altına gir diyorum kendi kendime kediye, keşke duysa, anlasa..

Ben telefonu kaptığım gibi, erkek arkadaşımı arıyorum, aşkım nolur ordan geçme, bi manyak adam var, taş atar sana diyorum..
Çocuk şaşırıyor ne oldu, ne korkuttu seni aşkım diye, ben açıklama bile yapamıyorum, gitme ordan, arkadan git orda manyağın biri var diyorum. Çünkü o savunmasız hayvana durduk yere taş atan biri, yoldan geçen birine de ne bakıyorsun diyip taş atabilir, hatta öldürebilir. Bence o kadar korkunç biridir o.

Adam bu arada, bir sürü taş alıyor , kediye teker teker fırlatıyor. Kedicik sonunda bir arabanın altına giriyor, adam yine hıncını alamıyor, arabanın altına eğiliyor, oradan denk getirebilir miyim diye düşünüyor, deniyor ama olmayacağını anlayınca yürüyüp gidiyor.

Umarım o adam bugün hayatının en büyük acısını yaşar. Umarım o kediye fırlattığı taşlardan 100 tanesi kafasına iner de beyin kanamasından gider, bir mikroptan kurtulmuş olur dünyamız.

Eğer içinizde, ne kadar acımasızsın, bir kedi için adam mı ölsün diyen varsa, onların da insanlıklarından şüphe etmelerini rica ederim, bir oturup düşünsünler, ben insan mıyım diye.

Hep söylerim, hayvan sevmeyen biri, insan da sevmez.

Çünkü onlar savunmasızdır, kimseye zarar vermezler. Kimsenin canını bile bile yakmazlar, bundan zevk almazlar.
Çocuğum olduğunda da ona kendim gibi, benim ailemden gördüğüm gibi hayvan sevgisi aşılayacağım.

Unutmayın, kimsede spesifik olarak kedi, köpek sevgisi olmak zorunda değil.
Ama kimsenin onlara zarar vermeye hakkı da yok
Onların da bizim gibi, bu dünyada özgürce yaşama hakkı var.

 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder