10 Mayıs 2010 Pazartesi

Öylesine mesudum ki:?!/?([

Evet, saçmalıyorum. Şoktan saçmalıyorum. Yani mesut , mutlu falan değilim.

Bugün işe gitmedim, çok hastayım, grip+farenjit oldum da azcık. Doktora gittim, senin boğaz maşallah pek bir iltihaplanmış, berbatsın dedi, ilaç yazdı... Sonra eve geldim, yatıyordum biraz önceye kadar.

Kapı çaldı, postacı T.C Başbakanlık'tan gelmiş bir kağıt getirdi, katlanıp zımbalanmış.

Açtım, öğrenim ve katkı kredimin geri ödemesi ile ilgili. İlgili demiyelim ya da ta kendisi. Ödeme planı. Çok güzel hazırlamışlar, sağolsunlar, çok teşekkürler.

Allah razı olsun, 10 taksite bölmüşler! Ayda, 1.250 TL. Ayda ortalama 150 TL aldım diyebiliriz, 5 yıl boyunca..Şimdi 10 ayda ödüyorum, 1 sene bile değil! Hem de ayda 1.250 TL.

Bu arada, maaşım 1250 TL, yeni mezun bir tekstil mühendisiyim bildiğiniz üzre.İş bulabilmiş olan şanslı kesimden.. Ben bu maaşla, ayda 1250 TL kredimi de öder, bir de para bile arttırırım diye düşünüyorum, sizce de artırır mıyım? 

Bu arada, hesapladım 5 senede, 8750 TL falan kullanmışım, 12.500 TL geri ödüyorum. 

Neyse, bu ülkede hala herşeyin iyi gittiğine inanan insanlar var, birşey söyleyemiyorum. Sinirden gülüyorum şu an farenjitli farenjitli. Sesim de pek bir havalı çıkıyor böyle çatal çatal..

Oh, baya bir ağırlık çöktü mideme, sanki kocamaan bir kazık yemişim gibi, neyse ben bu toklukla gideyim de biraz para biriktireyim. Ne de olsa aç günler beni bekliyor. Haydı görüşürüz.

9 yorum:

  1. Alınan sürenin yarısı kadar zamanda ödenmiyor muydu o kredi? 5 sene boyunca aldıysan 2,5 senede ödenmesi gerekmez mi yoksa hesabı ben mi anlamadım:S

    YanıtlaSil
  2. ben de kredi alıyorum, bu sene mezun olucam yazdığını okuyunca nasıl ödeyeceğim diye kara kara düşünmeye başladım:( ben de öğretmen olacağım atandığım yerde 3 kuruş maaşımla 1250 tl taksit ödeyerek nasıl geçineceğim şimdiden onu düşünüyorum..

    YanıtlaSil
  3. Aah canım bana da geldi bildirim (bindirim)
    Yastayım...Dolabın en dibine sokuşturdum kağıdı...
    Ve ben henüz işe de girmedim. Vay dertli başım...
    hepimize kolay gelsin canım...:((

    YanıtlaSil
  4. cnm benim duyduğum burada 3 ayda 1 1500tl ödüyorlar,senin neden öyle olmuş ki??

    YanıtlaSil
  5. ben milattan önce 2004'te mezun olduğum için bu ödemeleri bitirmiş bir şanslıyım ;)allah kolaylık gelsin. bu ülkede genç nüfusta işsizlik oranı %25lerde insanlar nasıl ödesin bunu anlamak mümkün değil. devlet öğrencilerden alacağını takip eder sonra gider kurumlar vergisi affı fln çıkarır.

    YanıtlaSil
  6. başka ödeme planı vardı da bu planı sen mi seçtin yoksa hakikaten insafsızlar mı bu kadar?

    YanıtlaSil
  7. merqure, hayır ben seçmedim, doğrudan böyle geldi ödeme planı. Bundan önce ödeyen birçok tanıdığım oldu hepsi de 2- 3 senede ödediler, taksit taksit.
    5 senede aldığım parayı, %50 faiz bindirirerek, 10 ayda tahsil edecek kadar böyleler işte..( bu arada, krediyi alırken imzaladığım senet 6000 TL, ne komik d mi)

    hala şoktayım bu arada, sinirlerim bozuluyor düşündükçe, 1,5 seneye evlenme planları yaparken, 12500 tl umutsuzluğa düşmemi sağladı, karamsarlığa düştüm teşekkürlerimi iletiyorum buradan kendilerine.

    bu arada, tüm arkadaşlarıma gelmiş, onlarınki de 10 taksit.

    Kuruş kuruş aldığımız paraları, sanki ülkede mükemmel bir istihdam ortamı yaratmışlar da, süper maaşlı işlere girebilmemizi sağlayacak ekonomik ortamı sağlamışlar gibi kepçeyle geri istiyorlar.

    YanıtlaSil
  8. yaa korktum şimdi,ben de 2 yıla yakın bir sürede yavaş yavaş ve 3 ayda bir ödeniyormuş diye duymuştum,ben 12000tlye ykın bir miktara imza atmıştım,kim bilir bana ne gelecek :(
    büyük şehirde asistanlık yapma hayalim suya düştü...hoş bursada da döner sermayeleri vermiyorlarmış,ysni yine de yetişmez para... :(
    senin adına da üzüldüm canım yaa...

    YanıtlaSil
  9. bende 6700 e imza atıp yarısında iptal ettim toplamda aldığım 3600 falandır. iyiki iptal etmişim o zaman zararın neresinden dönersek kâr demek :S
    Görünürde aman öğrencilere yardım ayda bilmem ne kadar, yok mezun olduktan bilmemne kadar zaman sonra ödemeler, 3 ayda bir falan demeyi biliyolar ama uygulama maşallah sadece sömürmek. nasıl ödenirse ödensin umurlarında değil tabi. onlar rahat, keyifleri yerinde.
    Geçmiş olsun hepimize ne diyelim..

    YanıtlaSil